Kawasakis flagskepp-modeller har under lång tid satt standarden när det gäller prestandamotorcyklar. Från legendariska maskiner som Z1 och GPZ900R till moderna hypersport-hojar som ZZ-R1100. Denna tradition fortsätter med den otroliga helt nya ZZR1400 - en maskin som levererar otroliga nivåer prestanda och spänning.
Ergonomi och aerodynamik
ZZR ser lång och låg ut, men den bjuder också på en mycket avslappnad körställning. Styret sitter så att föraren aldrig ska behöva sträcka sig efter det. Med en låg sitthöjd och en smal sadel är det enkelt att nå ner med fötterna när du stannar vid ett rödljus.
Radiellt monterad kopplingscylinder
Den hydrauliska kopplingen har en radiellt monterad huvudcylinder för
mjukare koppling.
Instrumenten
Instrumenten har samlats på ett ställe och inkluderar bland annat dubbla analoga hastighetsmätare och varvräknare. ...
Läs mer >>
Kawasakis flagskepp-modeller har under lång tid satt standarden när det gäller prestandamotorcyklar. Från legendariska maskiner som Z1 och GPZ900R till moderna hypersport-hojar som ZZ-R1100. Denna tradition fortsätter med den otroliga helt nya ZZR1400 - en maskin som levererar otroliga nivåer prestanda och spänning.
Ergonomi och aerodynamik
ZZR ser lång och låg ut, men den bjuder också på en mycket avslappnad körställning. Styret sitter så att föraren aldrig ska behöva sträcka sig efter det. Med en låg sitthöjd och en smal sadel är det enkelt att nå ner med fötterna när du stannar vid ett rödljus.
Radiellt monterad kopplingscylinder
Den hydrauliska kopplingen har en radiellt monterad huvudcylinder för
mjukare koppling.
Instrumenten
Instrumenten har samlats på ett ställe och inkluderar bland annat dubbla analoga hastighetsmätare och varvräknare. Indikeringarna är lätta att avläsa då siffrorna visas som vita mot mörk bakgrund.
Fjädringen
43 mm inverterad gaffel och ny Uni-Trak-länkad bakhjulsfjädring bidrar till att skapa ett robust och stadigt chassi som är lätt att styra i höga hastigheter och ger en utmärkt väghållning på kurviga landsvägar i kuperad terräng.