Alla vet att när det gäller extrema racehojar så är Ninja ZX-10R den ultimata supersportmotorcykeln. Men det är bara för att de inte har sett vad Kawasakis ingenjörer har på gång.
2006 års ZX-10R är byggd för att vara nummer 1 på banan. Chassit har konfigurerats om för att reducera varvtider, motorns effekt är fortfarande fenomenal och aerodynamiken har förbättrats. Det här är en seriös ban-orienterad hoj utvecklad för supersport-förare som söker spänning i 1-litersklassen och som behöver det bästa verktyget till bandagar. Förare som allvarligt överväger att börja tävla kommer att finna att 10R är en utmärkt plattform.
Förare som har upplevt 10R:s storslagna motorprestanda fullt ut kommer att få svårt att tro det men våra ingenjörer har funnit sätt att släppa loss ännu mer kraft ut 10R:s motor. Ett genomgripande paket av åtgärder har sett till att reducera friktionen i motor...
Läs mer >>
Alla vet att när det gäller extrema racehojar så är Ninja ZX-10R den ultimata supersportmotorcykeln. Men det är bara för att de inte har sett vad Kawasakis ingenjörer har på gång.
2006 års ZX-10R är byggd för att vara nummer 1 på banan. Chassit har konfigurerats om för att reducera varvtider, motorns effekt är fortfarande fenomenal och aerodynamiken har förbättrats. Det här är en seriös ban-orienterad hoj utvecklad för supersport-förare som söker spänning i 1-litersklassen och som behöver det bästa verktyget till bandagar. Förare som allvarligt överväger att börja tävla kommer att finna att 10R är en utmärkt plattform.
Förare som har upplevt 10R:s storslagna motorprestanda fullt ut kommer att få svårt att tro det men våra ingenjörer har funnit sätt att släppa loss ännu mer kraft ut 10R:s motor. Ett genomgripande paket av åtgärder har sett till att reducera friktionen i motorn samt förbättra effektiviteten i förbränningen. Detta har resulterat i mer effekt över hela varvtalsregistret (samtidigt som avgaskraven enligt Euro-III uppfylls) och mjukare mer linjär effektkurva.